|
- Ha jól tudom, most éppen egy törökországi aerobic nyaralás szervezését
vállalta magára, ami nem meglepő, hiszen naponta "hódol" ennek a sportnak.
Ennyire tudatos mindenben?
- Szeretném azt hinni. Sportolni viszont már az én koromban kötelező. Egy
színésznő, aki végül is a maga mutogatásából él, igenis ügyeljen a
szervezete karbantartására. Az ugyanis elég hamar lelepleződik, ha az
illetőt csak a "vakolat" tartja össze. Ha úgy tetszik, aerobic-függő
vagyok, mert ha kimarad egy nap, már nem találom a helyem. Ez rám
egyébként is jellemző, valószínűleg ez is szerepet játszott abban, hogy
amikor elhatároztam, hogy elválok, akkor jött az aerobic, mint egy
lehetőség a fizikai és mentális regenerálódásra, az önnevelésre.
- A köztudatban az él, hogy a színészekre nem
éppen a rendezettség a legjellemzőbb...
- Hát... néha én is meglepődök, mi minden zuhan ki a szekrényemből, ha
kinyitom.
- Valahogy így vagyok én is azokkal a fiatal
színészekkel, akik belecsöppennek egy tévésorozatba és látom, hogy soha
színpadon ki nem próbálták még magukat...
- Annak idején a főiskola után két évre kötelezően vidékre kellett
szerződni. Amit szakmailag hasznosnak ítélem, mert sokat tanultunk az
ottani nagy öregektől. Más kérdés, hogy eközben a pesti rendezők lassan el
is felejtettek minket. De arra kiválóan alkalmas volt például, hogy
elmulassza a főiskolás évek zsenitudatát egy kezdő színészben. A mostani
fiatalok közül kevesen igénylik, hogy az ember átadjon valamit a
tapasztalataiból, és idő sincs rá...
- Szabadúszóként dolgozik 1992
óta, ami nem mindenkinek "fekszik". Afféle magányos farkas státusz ez.
Könnyen beletanult? Nem hiányzik olykor egy társulat?
- Ez egy magányos pálya, úgyhogy társulatban is érezheti valaki magát
magányos farkasnak. Nekem a váltás kényszer volt, mert nem akartam vidéken
maradni, elegem volt a kétlaki életből. Először egy, majd két gyerekkel
egyre nehezebben tudtam összehangolni a munkát, a magánéletet a rengeteg
utazással. Nagy szerencsém volt, mert Karinthy Márton immár tizedik éve
foglalkoztat rendszeresen a Karinthy Színházban, de persze sokat
szinkronizáltam is, olykor filmeztem, tévéztem.
- Utóbbi műfaj azért eléggé átalakult az utóbbi
években. Nem fizet túl nagy árat azért, hogy a Jóban Rosszban lényegében
saját arcára formálta Tallós Ritát?
- Én úgy érzem, hogy a tévésorozat a házasságom, de a szeretőmnek
megmaradt a színház. Amit én a sorozattól kaptam, azt nagyon meg kell
becsülni, komolyan kell venni. Hiszen hazudnék, ha azt állítanám, hogy nem
mindig ezt akartam. Hogy foglalkozzanak velem, hogy írjanak rólam, hogy
megismerjenek az utcán. Higgye el, minden színész erre vágyik. Én,
mondjuk, mindössze húsz éve, a Cha-cha-cha sikere óta.
- Ez a mostani siker megmozgatja-e a színházi és
filmrendezők szereposztó fantáziáját?
- Egyelőre sajnos, nem nagyon. De ez végigkísért a pályámon: kevés kivételtől eltekintve nem hozott össze a "jó sorsom" egy Szikora
Jánossal, vagy egy Schilling Árpáddal, de hosszú még az élet, hátha...
- Lehet, hogy túl erős egyéniség? Nekünk,
férfiaknak, ha egy nő motorozik, ez az üzenet.
- Pedig a rendezőkkel nagyon együttműködő vagyok, azt hiszem, lehet velem
dolgozni, veszem az instrukciókat. Motorra, illetve robogóra egyébként 18
évesen ültem először, s azóta mindig volt valami kétkerekűm - Babetta,
Simson -, mert nagyon jól lehet közlekedni vele a városi forgalomban.
Aztán ez a hobbim megihlette a sorozat íróit is, s minthogy szerepem
szerint kőkemény vagyok, nagymotorra ültettek.
-
Na de, amit most hajt egy évig a Kawasaki jóvoltából, az egy 350 kilós,
figyelemfelkeltő chopper, egy igazi nagyvad...
- Le is izzadtam, amíg hazaértem vele az átadó eseményről.
- Milyenek egyébként a női vezetők?
- Az autósok szörnyűek. Lassúak, bizonytalanok. Vagy a másik véglet. Én
mindig arra gondolok, hogy két gyereket még fel kell nevelnem. Mi több,
olyan tervem van, hogy nyitok egy fodrászszalont. Ami már dizájnjában is
más lesz, mint a többi. Op-artos, minimálos fekete-fehér stílus, Sakk-matt
lesz a neve. Ez egy régi vonzódás, ha költöznék, ilyen stílusú lenne a
lakásom is. Minimál art egy Bauhaus házban.
- Ez a lakberendezői érdeklődés vitte nyilván
annak idején az Iparművészeti Főiskolára is, ahol art és dizájnmenedzser
szakot végzett...
- Igazából ezt akkor találtam ki, amikor nem volt munkám és valami
értelmeset szerettem volna csinálni. De az indíttatás régebbi keletű,
abban a miliőben gyökerezik, ahol felnőttem. Talán elég, ha annyit mondok,
hogy a nevelőapám az a Balog János, aki a Lakáskultúra főszerkesztője volt
majd 20 évig. Stílus
és életmód, Tóth Gábor Ákos |
|