Origo Vendégszoba Chat

  A színésznő szerint ma is jók a magyar szinkronok, bár régebben több idő jutott mindenre. Úgy véli, igazi színész egy komoly drámai szinkronszerepbe is bele tud halni a mikrofon előtt. Sokkal izgalmasabb volt mindig számára negatív figurákat játszani, itt pedig nem panaszkodhat, elegáns, de gonosz nőt alakít. Persze a legtöbb chatelő a Jóban Rosszban című sorozatban alakított szerepéről faggatta, és persze feltették a "milyen híresnek lenni? és a "nehéz a színészet?" kérdéseket is.  

 

 

Kivel dolgozol a legszívesebben a csapatból? [Lost Bence]
Szerencsére nagyon jó a stáb, olyan mintha hazamennénk. Ha nem dolgozol, kifejezetten hiányoznak a kollégák. Nem volt összetűzésem senkivel, nagyon kellemes a légkör, mindenkivel nagyon jól dolgozom.

Kivel barátkoztál össze a legjobban a sorozatból? Van, akivel nemcsak a forgatáson találkozol? [Szeemii]
Vándor Évával régóta ismerjük egymást, bulikon a többiekkel is találkozom, és jókat szoktunk beszélgetni.

Van olyan, aki beszól a "rossz" szerepe miatt? [szkanderboy.]
Szerencsére szeretnek az emberek az utcán, nem tudom miért, én is rosszabbra számítottam. Damu Rolandot például rendszeresen inzultálják az utcán. Én még csak kedves szavakat kaptam.

Milyen színdarabokban játszik mostanában? [szkanderboy.]
Remélem új darabban is fogok próbálni, de maradtak a Karinthy Színházban a régiek, úgy mint az Őrült nők ketrece, a Butaságom története és a Tanár úr kérem. Még van egy darab, amivel utazunk, Gergely Róberttel és Radó Denise-szel játsszuk. A címe A lányok angyalok. Zenés kuplék és sanzonok 20-as évekbeli kabaréjelenetekkel vegyítve. Remélem, sokat fogjuk játszani, főleg vidéken, mert Pesten nincsen még egyelőre befogadó színháza a produkciónak.

Te ki is vagy a sorozatban? [Tájp]
Nagyon gonosz vagyok, persze ez így nem igaz. Olyasmi a figurám, mint a Dallas-ban Jockey Ewingnak, ha emlékszel rá, vagy ha láttad.

Nagyon jó a Jóban Rosszban! Egy nap sokat vesztek fel, vagy csak egy részt forgattok? [Cicamica013)
Vetésforgószerűen forgatunk két helyszínen, nem sorban vesszük a jeleneteket. A részeket a gyártásvezető a legpraktikusabban osztja be, és ez persze attól is függ, hogy ki, mikor ér rá. Tehát ugrálunk a jelenetekben és a részekben, amit meg kell szokni, főleg a színészeknek. De mivel megkapjuk előre a szöveget, kábé egy héttel, így van rálátásunk a történetre. Ez csak akkor nehéz, amikor egy hosszabb jelenetsorban csak a végét vesszük fel a történésnek, és napokkal később az elejét - de ez a munkánk, és azt hiszem, ehhez értünk.

Kaptál más sorozatba is felkérést? [zolee_zidane]
Csak ebben a sorozatban dolgozom, nem is egyeztethető össze - és nem lenne szerencsés, ha egy színész több sorozatban játszana. Gondolj bele, hogy a nézők hogy összezavarodnának, amikor Helen megjelenik egy egészen más sorozatban, egészen más névvel.

Nem akarok turkálni a zsebében, de epizódonként mekkora összeget kapnak? [szkanderboy.]
Ha nem akarsz, akkor ne turkálj! :-) Hidd el, hogy Amerikában jobban keresnek a színészek. Kis ország, kis pénz.

Nem zavarja, hogy a Barátok közt népszerűbb és nézettebb? Egyáltalán: van rivalizálás a két sorozat között? [szkanderboy.]
A Barátok közt-ről azért nem beszélnék, mert nem elegáns egy másik csatorna sorozatáról véleményt mondani. Annyi igaz, hogy jobb helyzetben vannak, mivel régebb óta megy a sorozatuk, így természetes hogy - egyelőre! - nagyobb a nézettségük. Amúgy a Jóban Rosszban produkcióban 95%-ig színészek dolgoznak.

Egy nap hány órát dolgozol a stúdióban? [Dóóóri14]
Teljesen változó, van úgy, hogy reggel 6-ra kell mennem a sminkbe, és 9-10-ig forgatok egyfolytában. Szerencsére persze ez ritka. Általában 4-5 órát dolgozom, és heti 3-4 napot. Persze van olyan színész, aki a hét majd' minden napján dolgozik.

Az életben is ilyen kemény nő? [Melcsiiii]
Nem tudom, hogy kemény vagyok-e, a gyerekeimet kell megkérdezni, meg a családom többi részét. Ha kell, akkor néha üvöltök, az igaz!

Szerintem nagyon látszik a képernyőn, hogy van-e színpadi múltja. Ön egyetért ezzel? [szkanderboy.]
A színpad és a tévé két külön szakma. Egészen más színházban játszani, és ugyanezek az eszközök nem működnek a kamera előtt. Komoly munkám van benne, hogy megtanultam ezt a fajta színjátszást. Az természetes, hogy dolgozni kell, mert ha valaki edzésben van, akkor könnyebben felveszi a ritmust egy más helyzetben is, mint például a tévé. Ha az ember kihagy, mint aki a sportban éveket kihagy, akkor nehezebb visszazökkenni. Ezért könnyebb dolgom van, lehet, mert folyamatosan dolgozom, hála istennek a színházban is.

A Csa-csa-csa című filmben látott erotikus alakításod miatt nem volt hátrányod a szakmában? Vagy az ilyesmi teljesen elfogadott? [karl boro]
A film premierje évében vettek fel a főiskolára, ahol nem volt hátrányom belőle. Úgy gondolom, hogy ha komoly dramaturgiai oka van, hogy egy színész levetkőzzön, akkor nem lehet probléma. A színésznek a teste ugyanolyan munkaeszköz, hozzáteszem, hogy a filmben az említett jelenetet dublőr játszotta!

Jól lehet élni ma a színészetből? A szinkronbérek tényleg megalázóan alacsonyak? [Hannibál doktor]
Minden viszonyítás kérdése. Nagyon sok állástalan színész van, vidéken is és Budapesten is. Akinek szerencséje van, és rengeteget dolgozik, az nyilván nem panaszkodhat. Azt hiszem, sokkal jobb állások, szakmák is vannak, mint a színészet. A szinkronbérekről folyamatosan folyik a harc, de most ne menjünk bele. Nagyon sokrétű a probléma, nem tudom, hogy egyáltalán megoldható-e rendes színészkamara nélkül. Angliában, ha egy színésszel probléma van egy színházban, elfelejt egy előadást, késik, akár egy évre is letilthatják a színpadról. Ez egész Angliára vonatkozik, de nem csak büntetéssel, hanem jutalommal és előnyökkel is jár egy komoly jogokkal rendelkező szakszervezet és kamara.

Milyen a mai színházi világ Magyarországon? Mennyire belterjes, és vannak-e ma igazán nagy volumenű színművészek, például Törőcsiken kívül? [karl boro]
Úgy gondolom, hogy vannak, természetesen minden kornak megvannak a maga ideáljai. Ma Jászai Mari színjátszási stílusa elég vicces lenne, de azért a nagy öregek a közelmúltból ma is fontosak, bár lehet hogy csak nekünk színészeknek. Úgy, mint Ruttkai, Básti, Latinovits. Kis ország vagyunk, de ehhez képest elég sok a színházunk, főleg Budapesten. Azok a színészek, akik sokat játszanak, azoknak egyszerűbb megtanulni jól a szakmát, természetesen szív és lélek is kell hozzá. Ezt már nehezebb megtanulni. Úgy gondolom, nincsen baj az új színészgenerációval, csak annyi, hogy nehéz a sorsuk, nehéz érvényesülni.

Itthon nem becsülik meg annyira a színészeket, hogy ez meglátszódjon a pénztárcájukon? [konen24]
Még egyszer mondom, kicsi ez az ország ahhoz, hogy szigetet vásároljunk a születésnapunkra egy jó szerepből. Más léptékkel kell nézni a magyar színházi életet. Nem mintha az anyagiak nem lennének fontosak, de a megbecsülés nem csak a pénztárcán mutatkozik.

Nem zavarja, hogy a Jóban Rosszban-ban negatív szereplőt alakít? [myena]
Egyáltalán nem, sokkal izgalmasabb volt mindig számomra negatív figurákat játszani, vagy karakterszerepeket. Valahogy jobban szerettem. A főiskolán Szinetártól azt tanultam, hogy a negatív szereplő igazságát mindig meg kell keresni, csak akkor lehet hitelesen játszani. Így aztán nekem Helen szerepe sem igazán negatív, hiszen megtaláltam azokat a mozgatórugókat, amitől lehet ilyen egy nő. És talán okkal.

Alföldi Róbertnek fogalma sem volt, mi történik tíz év alatt Carter doktorral. Ön is van így a szinkronszerepeivel? [szkanderboy.]
Most megint egy sorozatról beszélsz, aminek a megvétele nem egyszerre történik, hanem részletekben vásárolják meg, és szinkronizálják le. Szegény Robi igazán nem tudhatja, hogy mi fog történni a sorozat még ide nem ért részeiben Carter doktorral. Ha egy filmben szinkronizálok, azt meg szoktuk beszélni a rendezővel, és elmondja, hogy honnan hova tart a figura, vagy ha főszerep, akkor hogy miről szól a film. Nekem az apám is színész volt, és 30 évvel ezelőtt a szinkronban a színészeknek külön vetítést tartottak, úgy nézték meg a filmet. Utána megkapták a forgatókönyvet, amit otthon elolvastak, és csak utána szinkronizáltak. Híresen jók voltak a magyar szinkronok akkoriban, de ma erre egyáltalán nincs idő.

A sorozat meddig tart? Ez nincs előre betervezve? [Régészsrác]
Remélem, nagyon sokáig! Ez tőletek függ, úgyhogy nézzétek vadul!

Gyűjteni kéne aláírást, hogy szigetet vásárolhassatok a fizetésetekből. A Hajógyári-sziget lehetne művészkézben. [PERESZ]
Tetszik az ötlet! Majd gyűjtök. Egyelőre a fürdőszobámat kell csempéztetni. :-)

Van kedvenc filmed? [Hannibál doktor]
Igen, Almódovar: Mindent anyámról, illetve az új filmje, a Volver. Vadonatúj, most láttam a moziban, fantasztikus!

Milyenek a külföldi lehetőségek? [Hannibál doktor]
Kinek a lehetőségeit kérdezed? A magyar színészeknek csak akkor lehet kint labdába rúgni, ha anyanyelvi szinten beszélnek angolul vagy németül.

Volt már olyan veled, hogy egy pasi odalépett autogramot kérni, és azt gondoltad, hogy inkább kávézni vagy máshová hívna? [Hercegurfi]
Persze, hogy volt! De általában meg szoktak hívni kávézni, hogyha azt akarom. Te nem tudod, hogy mindig a nő választ? :-) Bár ahogy múlik az idő, nyilván egyre kevesebb lesz a kávéra invitálók száma...

Szerinted is igaz az, hogy a magyar szinkron a legjobb Európában? [bread_boy]
Nincs viszonyítási alapom, illetve német szinkronokat szoktam hallgatni, ami számomra teljesen egy hangon folyik. Olyan, mintha egy ember szinkronizálná az egész filmet, de nyilván elfogult vagyok. Szerintem ma is jók a magyar szinkronok. Igazi színész egy komoly drámai szinkronszerepbe is bele tud halni a mikrofon előtt. Fura egy pálya...

Nem próbálsz Amerikában melózni? [joe@@joell]
Nem, mert sajnos nem tudok olyan jól angolul! De ha tudsz valami jó bébiszitter állást, akkor szólj! :-) És különben is itt vannak már a fiatal színészek, akik remekül tudnak angolul, övék a jövő - pedig úgy volt, hogy a miénk lesz.

Szereted a szereped mentalitását? [csemege]
A mentalitást én gyártom, az nincs a szövegben, ezért izgalmas ez a munka. Igyekszem elegáns maradni, és nem egyszerűen alpárian gonosz lenni. Remélem, sikerül.

Mi a horoszkópod? [bh boy 18]
Bika-Kos határán születtem, Oroszlán aszcendenssel. Rémes!

Hogy lehet egy sorozatba bekerülni? [Régészsrác]
Vannak castingok, gondolom, a honlapon tudsz jelentkezni, de jobb lenne, ha a főiskolát próbálnád meg vagy először, egy vidéki színházban szereznél gyakorlatot.

Milyenek híresnek lenni? [ffruzsi1000]
Nem hiszem, hogy megváltoztam, a híresség is egy múlandó dolog. Nem is értem pontosan, mit jelent, végzem a munkámat. Persze egy színész mindig arra vágyik, hogy ismert legyen. Azt hiszem, ez inkább ismertség, mint híresség, nem lettem tőle se okosabb, se szebb, és főleg nem vagyok különb senkinél. Igyekszem ugyanúgy élni az életem, és főleg szerényen. Azt hiszem, emberileg ez a legfontosabb, amit taníthatok a gyerekeimnek. A hírnév múlandó dolog, bármelyik pillanatban elmúlhat. Szerencsétlen, aki csak erre épít, és azt hiszi, hogy örökké tart. Persze hálát adok az Istennek, meg mindenkinek, hogy ebben a sorozatban benne vagyok.

Hogy kerültél a tévé világába? [.T.O.M.]
Castingra hívtak, mint minden más színészt - és kiválasztottak. A színészeknek ez a legnagyobb szerencse.

Hogy érezted magad, amikor megkaptad ezt a szerepet? [malaszka]
Nem is tudom, a föld felett jártam. El se hittem addig, ameddig nem álltam bent a stúdióban, és nem dolgoztam. Olyan sok mindent csináltam életemben, a színészdiplomám mellett, hogy megéljek, itt persze nem a színházra gondolok! De mindig arra vágyik egy színész, hogy a szakmáját gyakorolhassa. Szóval isteni érzés volt!

Van pasid? [atika7]
A kérdés zavarba ejtő, de ha tudsz valami igazán nekem valót, akkor szólj, névvel, címmel, telefonszámmal! De nagyon magas a mérce! :-)

Mennyire nehéz a színészet? [Pettry17]
Változó. Szerepfüggő. Néha beledöglik az ember, néha mennyben jár. De ha hídépítő mérnök lennék, akkor biztos nehezebb lenne a kamera előtt állni.

Hogyan lehet elviselni a színészetet, hogy mindig beleszólnak, hogy csináld? [a.vass]
A színésznek mindig szüksége van egy vezetőre, amit rendezőnek hívunk. Ha szerencséje van a színésznek, akkor jó rendezőt kap, jó instrukciókat, amiket meg tud valósítani. Csak Latinovitsnak sikerült a nézőtérről néznie magát és közben játszani is egyszerre. Fontos, hogy legyen egy kontroll, ez nem beleszólás, hanem egymás kiegészítése, hogy létrejöjjön valami, ami nem a valóság, hanem annak égi mása.

Köszönöm ezt az egy órát nektek! Remélem, még találkozunk! Addig is nézzetek a Jóban-rosszban-ban!

2006. szept. 8.