|
A Nő
Jóban -
Tallós Rita színésznő
Sok férfi szívét dobogtatta meg egykor Tallós Rita hosszú
szőke lobonca a Cha-cha-cha című filmben. A Jóban Rosszban sorozat üzletasszonyát immár rövid hajjal alakító művésznő tinédzseréveiben erős vonzódást érzett az orvosi pálya iránt. Hogy
mégis a színi pályát választotta, visszavezethető a családi hagyományokra, hiszen édesapja, Tallós Endre szintén színész volt.
- A Cha-cha-cha sikere után lettem főiskolás, ezért
nem játszhattam további filmekben. Aztán vidékre szerződtem, és megszülettek a
gyerekek. Nem bírok tétlenül élni, ha nincs munkám, teremtek magamnak. Most
éppen egy utaztatható darabot hoztunk össze Radó Denise-zel és Gergely Róberttel A lányok angyalok! Vagy mégse? címmel. Országszerte szeretnénk megidézni
a harmincas évek minőségi kabaréjának világát kis utazó társulatunkkal.
A színésznő nemcsak szakmájában régi motoros. Vonzódása a vasparipákhoz
visszavezethető a főiskolás évekig.
- Egy Babetta mopeddel kezdődött a szerelem. Ezzel jártam
a főiskolára. Akkor még nem volt kötelező a bukósisak, a hosszú szőke hajam
lobogott a szélben. Most már kötelező a sisak, de én ennek is örülök. Arra
gondoltam, ha már öreg leszek, ha motorom nem is, de bukósisakom biztosan lesz,
mert remek találmány, ápol és eltakar. A Babetta után egy sebességváltós Simson
következett, majd egy malaguti Yesterday. Az olasz, retro jellegű motornak
csodájára jártak. De aztán rátaláltam az Aprilia Red Rose típusára, amely annak
ellnére, hogy kismotor, úgy néz ki, mint egy chopper. Nemrégiben váltottam,
jelenleg egy Mojitóval járok. Az utóbbi időben azt tapasztaltam, mintha
toleránsabbak lennének az autósok a motorosokkal, úgy érzem, jelentősen javult a
közlekedési morál. A fiamat is megfertőztem, már neki is van egy elektromos
motorja.
A Férfi
Rosszban - Dr.
Kunetz Zsombor orvos
A légimentők orvos igazgatója civilként és mentősként is
letette a voksát a motorozás mellett.
- Lelkes híve vagyok a motorozásnak, ugyanis semmivel
össze nem hasonlítható, csodálatos érzés. Talán éppen egy ilyen mámoros
pillanatban jutott eszembe, hogy a magyar mentőszolgálat is követhetné a
külföldi példát, és a nehezen megközelíthető helyszínekre akár motoron is
érkezhetne a segítség.
A doktor úr kitartó természetű, és általában nem nyugszik addig, míg nem
valósítja meg az ötleteit. Már tavaly augusztusban beindult a próbaüzem a
Balaton déli partján, ősszel pedig Szigetszentmiklós körzetében.
- Budapestről balatonlellei telephelyére vittem le a
motort, és már sajnos útközben megtörtént a premier előtti főpróba.
Székesfehérvárnál kaptam a riasztást, hogy menjek Mórra, egy baleseti
helyszínre, ahol két súlyos sebesültet is el kellett látnom. A próbaüzem
igazolta a motorosmentés létjogosultságát, ezért az Állami Autópályakezelő Zrt.
jóvoltából most két új motort szerelhetünk fel. Nyilvánvalóvá vált, ha bármilyen
baleset történik, azonnal dugó alakul ki, és a baleseti helyszínt csak a motor
vagy a helikopter tudja megközelíteni.
A motoros mentőszolgálat atyja méltán büszke a járműveikre, azok
felszerelésére és a kollégáira.
- Ezek nagy teljesítményű, ezerháromszáz köbcentis
motorok. Száznegyven lóerősek, százra öt, kétszázra pedig tíz egész négytized
másodperc alatt gyorsulnak. Hangsúlyozom, nem az a lényeg, hogy nagy sebességgel
száguldozzunk a motorral, vagy a teljesítménye határait súroljuk, próbálgassuk.
A lényeg, hogy át tudjunk hatolni a feltorlódott kocsik között. A
megkülönböztető jelzéssel ellátott motorok felszereltsége gyakorlatilag egy
rohamkocsiéval vetekszik. Van rajta korszerű EKG defibrillátor egység, valamint
gyógyszerek, kötszerek, illetve infúziós felszerelés, nyomásmérő, továbbá a
légútbiztosításhoz szükséges felszerelések: lélegeztető ballon,
laringoszkópkészlet, taposó leszívó. Csak hordágy, gerincágy és egyéb, motoron
nem szállítható eszközök nincsenek rajta. Így felszerelve körülbelül tíz és fél
millió forintot ér egy ilyen motor. A motoros mentőorvoscsapatban tizenkét
fiatal doktor szolgál, akik nemcsak tapasztalt orvosok, de profi motorosok is.
"A" kategóriás jogosítványuk van, PAV 1-es minősítéssel, amely a
megkülönböztetett jelzések használatára jogosít, és részt vettek egy speciális
képzésen, amelyet az Országos Rendőr-főkapitányság Kiképző Központja, a
Gépjárművezetés Technikai Osztálya biztosított számunkra. Jómagam havi négy
szolgálatot teljesítek, és sajnos ezek nem telnek eseménytelenül.
Találkozások Magazin, 2006. június |
|